reklama

Zotrvačnosť byrokracie

Čochvíľa to bude rok, čo sme členmi Európskej únie - Česi i Slováci. Ale niektorým inštitúciám to ešte celkom nedošlo...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Žijem si už pár rokov v ČR, a od 1.5. minulého roka mi odpadla nejaká tá zbytočná byrokracia, spojená s pobytom "v cudzine". Napríklad každoročné návštevy na cudzineckej polícii, raz za pol roka blbnutie s "kartičkou" zdravotnej poisťovne, a tak podobne. Ako občan EÚ sa teraz môžem - ale nemusím - prihlásiť na cudzineckej polícii k prechodnému pobytu. No a pretože mám iné veci na práci, tak som to "nemusím" s radosťou využil.

Lenže všetko je inak. Síce nie z pohľadu štátu, ale z pohľadu finančných inštitúcií. Kupujeme totiž byt, a keďže (zatiaľ :-) nie som milionár, potrebujeme hypotéku. A všetky banky, u ktorých sme sa zatiaľ boli "porozhliadnuť", po mne chcú povolenie k prechodnému (prípadne trvalému) pobytu. Takže ak chceme onedlho bývať vo vlastnom (aj keď zastavenom), neostáva mi nič iné, než to lajstro, v ktorom chýba snáď už len kolonka na číslo topánok starej mamy, vyplniť a odniesť s fotkami a pracovnou zmluvou na cudzineckú. Už sa strašne teším.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

P.S.
A to nehovorím o tom, že taká eBanka mi stále nepovolí debet (nieže by som ho potreboval), pretože nie som občan ČR, hoci im tam už vyše 5 rokov pravidelne posielam (nie práve malú) výplatu. To už je možno aj právne napadnuteľné, pretože občania EÚ by mali mať rovnaké podmienky ako domáci.

Jozef Chocholáček

Jozef Chocholáček

Bloger 
  • Počet článkov:  36
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Priemerný IT maniak líšiaci sa od šedého davu ostatných IT maniakov snáď len čiernym pásom v Karate. Zoznam autorových rubrík:  Informačné technológieKarateSlovák v ČRPolitikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu