Ako realisticky uvažujúci človek viem, že reklama je pre fungovanie firmy v modernej ekonomike nevyhnutná. Aj ten najmenší živnostníček, ktorý si tým len privyrába k svojmu platu zamestnanca (napr. učiteľa), si musí aspoň trochu robiť reklamu, dostať sa do povedomia potenciálnych zákazníkov.
Ale ako takmer všetko v našej dobe, i táto v zásade dobrá a prospešná myšlienka sa dá sprzniť, len ju treba poriadne vziať do rúk. A reklama začína byť otravná a obťažujúca, či už to je vo forme plnej schránky letákov z hypermarketu, SPAM-u na internete, alebo nudných a otravných reklám na pracie prášky.
V tejto kope hnoja sa však dajú nájsť drahokamy, ktoré nielen prinesú informáciu o firme či jej výrobku, ale ešte aj pobavia. A ja som zadávateľom i reklamným agentúram vďačný, že to dokážu.
Všimol som si však, že medzi najvtipnejšie reklamy patria tie, ktoré viac či menej nápadne rýpu do konkurencie. Záchvatom smiechu (a takmer dopravnou nehodou, pretože som bol za volantom) som ocenil nové billboardy Kamikaze, ktorý nenápadne rýpe do RedBullu, televíznu "Bóbika" (pozor, 4.2MB) reklamu portálu Centrum.cz ocení každý, komu dôjde, že pes je zároveň maskotom konkurenčného Seznamu, a za vydarené považujem aj eurotelácke "More than welcome", umiestnené 100 až 200 metrov za orangeáckym "Welcome to Slovakia", ktoré míňam pri návratoch na rodnú hrudu.
Máte aj vy svojich favoritov?