reklama

Keď u Oraclu "the same" nie je až tak "the same"

Alebo René mládenca (resp. Jóžina programátora) príhody a skúsenosti. Zase jeden technický článok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Mor a cholera aby to vzala! Takto som si dnes "notoval" za počítačom. Vo vývojovom i testovacom prostredí (u nás vo firme) všetko fungovalo OK, v ostrom u zákazníka mi začali pri odosielaní JMS správ skákať výnimky. Že vraj "Non supported character set: oracle-character-set-170".

Tak som začal hľadať na webe (ha-ha, dokonca aj obvykle skvelý strýčko Google mal pre mňa iba jednu radu, i to zúfalo neaktuálnu), prehadzovať a skúšať rôzne verzie orai18n.jar (ovládač s podporou znakových sád), debugovať, štartovať a zastavovať tomcat, a nadávať, nadávať, nadávať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď už som nevedel čo ďalej, tak som namiesto štandardného JDBC ovládača ojdbc14.jar nahodil ojdbc14_g.jar, o ktorom sa na webe Oraclu píše, že vraj "same as ojdbc14.jar, except that classes were compiled with "javac -g" and contain some tracing information". Reku, snáď mi do logu hodí niečo navyše, čoho sa budem môcť zachytiť (už som sa duševne začal pripravovať na dekompiláciu oraclovských tried, fuj!).

A ľaľa ho - zrazu všetko začalo fungovať! No, evidentne ten ojdbc14_g nie je zase až tak celkom "same" ako ten bez "_g"... (ale štyri hodiny času aj tak zabité).

Jozef Chocholáček

Jozef Chocholáček

Bloger 
  • Počet článkov:  36
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Priemerný IT maniak líšiaci sa od šedého davu ostatných IT maniakov snáď len čiernym pásom v Karate. Zoznam autorových rubrík:  Informačné technológieKarateSlovák v ČRPolitikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu