reklama

Czech International Air Fest 2006

Uplynulý víkend sa v Brne uskutočnil tradičný letecký deň, známy pod skratkou CIAF. Vďaka susedovi som mal možnosť pozrieť sa do zákulisia, konkrétne na tzv. letovú stojánku. Samozrejme som nesmel zabudnúť svoj fotoaparát, a tak vám prikladám fotografickú reportáž.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Dopredu upozorňujem, že nie som žiadny profesionál, ba ani pokročilý amatér. Dúfam však, že vám to nebude príliš vadiť.

Na letisku sme boli už pred ôsmou, pretože sused tam bol služobne. Najprv sme obehli odstavené lietadlá. Ako prvý prišiel na rad nový český Gripen:

Gripen - celkový záber
Gripen - celkový záber 

Samozrejme som si nafotil aj nejaké detaily, keby som sa náhodou niekedy rozhodol oprášiť svojho koníčka a postaviť si plastikový model. Na ukážku priestor pre hlavný podvozok a vstup vzduchu do motora:

Priestor pre podvozok
Priestor pre podvozok 

 

Nasávací otvor
Nasávací otvor 

Ďalej tam na svoju príležitosť predviesť sa divákom čakali česká L-159B Alca, slovenský L-39 Albatros a MiG-29, americká F-16 a španielska F-18.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
L-159B Alca
L-159B Alca 

 

Slovenský L-39 Albatros
Slovenský L-39 Albatros 

Slovenský MiG-29
Slovenský MiG-29 

 

F-16CJ USAF
F-16CJ USAF 

Španielska EF-18
Španielska EF-18 

Z tej španielskej F-18 som si tiež urobil nejaké detaily, a nebol som sám. Španieli umožnili prístup dvom modelárom, ktorí chystajú lietajúci model F-18, a potrebovali si pomerať a odfotiť nejaké drobnosti.

Trysky EF-18
Trysky EF-18 

 Kúsok vzadu čakal i nový Mi-35, jeden z tých, ktoré česká armáda získala v rámci deblokácie ruského dlhu.

Mi-35
Mi-35 

 O jedenástej konečne začal letový program preletom zostavy strojov českého letectva. Začali to Mi-35 (alebo možno starši Mi-24),

Tri Mi-35
Tri Mi-35 

za ktorými nasledovali Gripeny

Dva Gripeny za letu
Dva Gripeny za letu 

a potom Alcy (L-159).

Dve Alcy za letu
Dve Alcy za letu 

Tie následne predviedli simulovaný prepad letiska, a potom už sa predvádzal nový Gripen.

Gripen - prelet nad vzletovou dráhou
Gripen - prelet nad vzletovou dráhou 

Gripen za letu
Gripen za letu 

Na ten sa pri rolovaní s uznaním pozerali i talianski mechanici.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Talianski mechanici sledujú rolujúci Gripen
Talianski mechanici sledujú rolujúci Gripen 

Potom W-3A Sokol českej armády predviedol zásah s hasiacim vakom,

W-3A Sokol s Bambi vakom
W-3A Sokol s Bambi vakom 

a Alca sólo akrobatické vystúpenie.

Alca za letu
Alca za letu 

Potom nasledovalo prvé zo skupinových akrobatických vystúpení - švédsky Team 60.

Švédsky Team 60
Švédsky Team 60 

Švédi boli výborní, Srbi, ktorí nasledovali po nich, už o dosť slabší.

Srbi na Soko Galeb G-2A
Srbi na Soko Galeb G-2A 

A opäť vrtuľník, tentokrát ukážka záchrannej akcie.

W3A Sokol na záchrannej akcii
W3A Sokol na záchrannej akcii 

To už ale na štart roloval maďarský MiG-29UB,

Maďarský MiG-29UB roluje na štart
Maďarský MiG-29UB roluje na štart 

ktorý taktiež predviedol výborné kúsky, i obvyklý "zvon".

Maďarský MiG-29UB štartuje
Maďarský MiG-29UB štartuje 

Nasledovali športoví leteckí akrobati, a hlavne vystúpenie s vetroňom bolo výborné až tak, že som sa až takmer na konci zbadal, že som chcel aj fotiť.

Vetroň
Vetroň 

K nasledujúcej F-16 sa pri jej vystúpení pridal aj zástupca "prírodných vzdušných síl". Americký pilot sa vraj pri piatkovom tréningu trošku rozdivočil, a pri sobotnom rannom briefingu dostal "poza uši", takže vystúpenie F-16 bolo trošku nemastné-neslané.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
F-16CJ a vták
F-16CJ a vták 

Medzitým sa na zemi dokončila predletová prehliadka španielskeho "sršňa" EF-18 Hornet (na fotke so spusteným hákom pre pristávanie na lietadlovej lodi a vysunutým brzdiacim štítom),

EF-18 - predletová kontrola
EF-18 - predletová kontrola 

a jeho pilot sa potom predviedol vo veľmi dobrom svetle (v popredí prídavná nádrž k MiGu-29).

EF-18 - vzlet
EF-18 - vzlet 

EF-18 - vystúpenie
EF-18 - vystúpenie 

Jeho vystúpenie bolo skutočne na jednotku.

EF-18 - pilot
EF-18 - pilot 

Mrštnými stíhačkami sa však nedal zahanbiť ani dopravný C-27J Spartan talianskeho letectva.

C-27J Spartan roluje na štart
C-27J Spartan roluje na štart 

Predvádzal kúsky, ktoré by nezasvätený človek od dopravného lietadla nečakal.

C-27J štartuje
C-27J štartuje 

C-27J - akrobacia
C-27J - akrobacia 

Ale to už si vzadu skúšal pred vzletom svoje dymovnice zlatý klinec celého dňa - talianska akrobatická skupina Frecce Tricolori.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Skúška dymovníc
Skúška dymovníc 

Po vzlete

Frecce Tricolori vzlietajú
Frecce Tricolori vzlietajú 

predviedli elegantné

Frecce Tricolori - srdce
Frecce Tricolori - srdce 

i dych berúce kúsky,

Frecce Tricolori - protilet
Frecce Tricolori - protilet 

a z môjho pohľadu boli skvelým vrcholom prehliadky.

Frecce Tricolori - prelet
Frecce Tricolori - prelet 

Frecce Tricolori - prelet
Frecce Tricolori - prelet 

Na záver ešte preleteli ponad letisko spolu so svojimi kolegami v dopravnom Spartane,

Frecce Tricolori + Spartan
Frecce Tricolori + Spartan 

a tým pre mňa letecký deň pomaly končil.

Frecce Tricolori + Spartan - odlet
Frecce Tricolori + Spartan - odlet 

Čakali ma totiž nejaké spoločenské povinnosti, a tak som musel oželieť (určite skvelé) vystúpenie slovenskej MiG-29.

Brnenský letecký deň navštívilo v sobotu vyše 20 tisíc divákov, ktorým prialo i počasie. To sa v nedeľu zhoršilo, ale našťastie bola základňa oblačnosti dostatočne vysoko (1200m) a nepršať vydržalo až do večera, takže verím, že i na druhý deň si diváci tohtoročný brnenský CIAF užili.

Jozef Chocholáček

Jozef Chocholáček

Bloger 
  • Počet článkov:  36
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Priemerný IT maniak líšiaci sa od šedého davu ostatných IT maniakov snáď len čiernym pásom v Karate. Zoznam autorových rubrík:  Informačné technológieKarateSlovák v ČRPolitikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu